klik klik !

11 March 2011

Perempuan kene muke CANTIK ke MENARIK ?

HYE YAYAH !
Soley soleyy~haha .almaklum lah tgah demam k.limah .
Oke sume ,selamat pagi diucapkan kpd yg dah bgun pagi .kpd yg bgun shif tengahari tahniah lah diucapkan .haha .hari nie aku nak cakap pasal CANTIK .yeahh .disebabkan aku cantik so aku nak kongsi lah rahsia kecantikan aku dgn kowg .*haha ,AUTA sungguh (!)senda di pagi hari .-,-'
Agak2nya korang nilai someone tu CANTIK cemane ehh ?bile cakap cantik selalunya prempuan lah kn .tapi aku confirm ramai akan pandang cantik tu pada paras rupe je .yelah ,LELAKI kalau nak awek tu nak yg putih gebu ,kurus slim ,cun melecun ,cumey & so on lah .kn kn kn?alah ,toksah nak geleng pale lah .:P


Hmm ,habis yg hitam manis cam aku nie takde sape nak lah ?yg tlebih chubby pulak cemane ?Xcantik ke ??HEY HEY (!) sume dengar sini & dengar sini sume .sape cakap korang takk cantik meh sini aku nak sekeh ?sume ciptaan Allah kat dunia ni CANTIK lah syg .cume kecantikan tu yg berbeza2 .cantik kan subjektif ? *oke ,ayat nie dah boring dengar .haha .
Betul kan ?persepsi kita thadap org bgantung pada wajah dia .org kata drpd wajah kita boleh nilai baik ,buruk ,jati diri ,perilaku & KESIHATAN dia .tapi ,daya tarikan pda wajah seseorg bukanlah tletak pda kecantikan semata2 .so ,cantik takk semestinya menarik ,& menarik takk semestinya cantik .btul tak ?btul takk ?=)
sebenarnye kita kene tahu cara nak kelihatan menarik depan org ,bukan harap muke cantik je .
so ,cemane nak nampak MENARIK ??
BACA NI (!)

1 . NIAT YANG IKHLAS .seperti : annyss

Apasal korang angkat kening mcm Ziana Zain tuh ?haha .pelik sgt ke bila aku ckp cantik bgantung pda niat ?meh sini aku explain ehh .oke ,secara saintifiknya org yg niat baik & ikhlas akn mgeluarkan tenaga dalaman POSITIF yg terpancar melalui getaran@gelombang (BRAIN WAVES) .hanya gerak hati@intuisi je boleh rase ,jadi ,org yg positif ni akan dirasakan menarik ,bersih ,lembut ,sweet & sebagainya .malah ,org yg bdamping gn kita pun akn terasa AURA nye .hoho .so ,jagalah niat kita bile jumpe org ye sbb boleh terpancar pda wajah .hakhak .

2 .SENYUM PUN KENE IKHLAS =) seperti : Faeez

Tawu takk ,senyuman yg ikhlas boleh hangatkan jiwa org yg menerima senyuman tu .auww (!) hakhak .senyum boleh menCERIAkan & meMANISkan penampilan kita .sebb org yg selalu senyum akn rasa lega ,selesa ,& ceria .malah ,senyum gak boleh gembirakan org lain .bile org rase syok ,senang & mesra gn kite ofcos lah die akn tertarik gn kite kan ?lagi pun ,susah sgt ke nak senyum ??

-> jarakkan bibir anda ,tayang sebaris gigi korang yg putih bersinar tu ,then tarik sampai ke 2-2 belah telinga .HAHA .hah ,kan comey camtu .sejuk je tgk .bak kata abi hurairah ;BUDAYA KITA WAJAH KITA^^ 

3 .WAJAH CERIA .seperti : Syitah

Sape takk suke tgk muke org ceria ?rasa senang hati je kan ,kan ?sebb dengan wajah yg ceria dpt hiburkan hati org lain.secara automatiknya org akn tertarik & nak berdampingan dgn kite .itu pun daya tarikan tawu takk .=)

4 .KATA-KATA YG MENYENANGKAN .seperti : Wanie 

Seperti yg kita sedia maklum ,*skema lah pulak .hoho .hmm ,manusia nie kan suke dipuji ,dihargai .so ,dgn ucapan yg baik lagi mesra dapat pikat hati org yg dengar tu .so ,RAHSIA pling hebat ialah bila kite dpt keluarkan kata-kata yg menyenangkan hati org lain .

5 .PENAMPILAN YG MENARIK .seperti adikku :Chott

95% drpd badan org muslim dilitupi pkaian lagi2 prmpuan kan .so ,persepsi org yg tgk kita byk jugak bgantung pada pakaian .identiti seseorg punn tgk pada cara diorg berpakaian .manusia fitrahnya suke+senang dgn kecantikan .so ,pilihlah pakaian yg menarik & sesuai dgn keadaan supaya org rase SENANG tgk kita .

Tapi ,sebenarnya kan org bukan pndang sgt paras rupa skang nie ,tapi ,org lebih tertarik kalau kita kelihatan MENARIK dari segi cara kita bawak diri ,cara kita bhadapan dgn org ,cara kita bcakap ,penampilan kita ,ketelitian kita ,kebersihan ,kematangan berfikir & mcm2 lagi aspek yg boleh buat kita kelihtan LEBIH MENARIK drpd org yg lebih cantik .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*kalau cumey komen lah~ hehe XD
  terima kasih sudi baca ^^
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

16 comments:

Finaz Jaafar said...

ehemm..tbe2 nk perasan,"saya cantik!" hahahah
tlg view dan komen http://www.1tube.my/video/1884/BLOGGER-IDOL-ANJURAN-TIAFAZUNIA-KINI-BERMULA

TQIA

Ainnur Afiffah :) said...

HAHA .cantik cantik^^
oke , :)

Cik RoSs said...

cantik dan menarik harus ada pada setiap orang...
tapi,harus la cantik dan menarik 'luar dan dalaman!'...harap luaran cantik..tak ada maknanya!

Ainnur Afiffah :) said...

yeahhh .btui3 ^^

syazwani said...

namaku !! huhu

Nurul Atika said...

bile s0rg pmpuan tu mnarik, otomatik die jd cntik.
bile sorg pmpuan tu cntik, otomatik die jd mnarik.

athirah said...

seperti trex xde ke?? huhuh ;(

Irda Syahira™ said...

klw kita xmake up? xok?

Ainnur Afiffah :) said...

syazwani :hoho .sy promote awk .^^

Ainnur Afiffah :) said...

Irda Syahira :kalau tak make up pun cantik .natural beauty^^

Ainnur Afiffah :) said...

nurul atika :btul jugak tuh .hehe

Ainnur Afiffah :) said...

athirah :tak hbis2 dgn trex dye .haha

K.A.M.I said...

:: "cantik itu ssubjektif" memang la frasa lapok+boring kan .. btw .. ur entry nie kasi i more confident .. ye la.. as a pompuan besebese .. selalu jugak rase tak cantik.. :)
oke la .. teroskan dengan entry yang superb okeyh ! do follow my blog .. www.poketkoyak.blogspot.com .. do follow and leave comments !

Ainnur Afiffah :) said...

hehe ,yeahh .bile kite confident pun buleh nampak cantik dear^^
oke ,i follow

Muhd Fadil said...

saya tak cantik, tapi saya kacak.
boleh tak komen macam ni? hehe

Ainnur Afiffah :) said...

hehe ,buleh2 .
auww ,org KACHAK komen lah .haha .