klik klik !

08 March 2011

Kad drpd abg agkt zaman purba .

HYE YAYAH !

Soley ,soleyy .HAHA .wahh wahhh ,
Ain membongkar sejarah zaman purba bersama abang agkatnya .haha!
Pagi tadi tetibe rase rajin nak kemas bilik .*sebenarnye kene kemas ibu dah bsing .haha .yela ,bilik aku kemas &bersih dah .*ini tipu .bilik da mcm sarang dinasour .muahaha .bukan aku mls na kemas ,tpi penat je kemas ,ta smpai sminit .ehh ,hyper sgt . ta smpai sehari esuk kembali sperti sarang@rumah tinggal si ayen .haha .hurm ,then kemas punye kemas skalik jeng jeng jeng !

"ape nie ??ehh ,mcm pernah ku lihat tapi di mana ya ?"haha .
kmudian sesi imbas mengimbas kembali nostalgia lame pun bmula .tringat kembali saat2 aku masih mnuntut di darjah 5 .*ayat skema giler .haha .


setiap malam aku akn pkai tudung bunga2 beraneka warna &ikat bntuk reben di tengkuk *HAHA ,cumil nye ain . lalu menaiki basikal bersama2 adekku untuk pergi ke kelas fardu ain .cewahh ,tempat ngaji aku tu kat atas rumah kedai .
& nak dijadikan skrip ,rumah kedai bwh tempt ngaji tu mak abg angkat aku punye . then ,selepas hbis mengaji quran aku un berlari menuruni tangga dengan gaya tgedik-gedik ke kedai bwh untuk berbelanja .haha .
maka ,kisah angkat-mengangkat pun bermula .

*skrip diolah sdikit sebab dialog kami ni dah lama berlaku  .^^
ABANG : adek ,nama ape ?
AIN : Ainnur Afiffah binti Rosdy .*dengan penuh bsemangat .haha .
ABANG : jadi adek angkat abang nak ?
AIN : terdiam . *auwww ,smbil mbuat aksi malu .hakhak .
ABANG : buleh ye ?
AIN : nape tak ambik maisarah ? *kawan aku ,die cumel+putih .
ABANG : tapi abang tanye adik .
AIN : hurm ,oke lah .*beraksi malu lagi smbil tunduk & memusing2kan jari kaki .haha .

lawak lah bile egat balik .mcm ape je aku nie .tapi skang ni ,bile aku pegi kedai die memang segan tahap hokage lah .dlu tade feeling ,skang nie dah terlebih-lebih rase malu .hakhak .kalau kurang segan aku pandang ,kalau dtg penyakit segan na mampuihh pandang pun idak .haha .


*cantik kan ?kreatif .

nie kad yg die kasik kat aku ,ala zaman dolu2 memg mintak biodata cm gini .haha .aku mane reti pakai hanpon ,mespace ,fesbuk2 ni .haha .*budak mentah .haha . jangan gelak taw ?tak baik .huhu .

bace jela ,tapi takmo gelak2 .senyum cukup .hehe
*klik 

oke ,tamat~ :)

4 comments:

ayen said...

ehh..
knapa nma ak pun kluar ni...

Ainnur Afiffah :) said...

hehe ,name ang ehh ?
aku ckp pasal RUMAH TINGGAL ang tu .
bgurau je .:D

W said...

dulu, zaman 'angkat2' ni mmg comel. ak pun tak lepas dr zaman ni. tp kalau blh, xmau ingt balik. maluu laa. haha

Ainnur Afiffah :) said...

haha ,tawu tape wanie .bile egat balik ,lawak kan ?cam ape jee .tapi sweet ape .haha