klik klik !

31 December 2011

aku akan berhenti belajar dan buat business!

HYE YAYAH !

Di hari-hari yg sungguh membosankan ini, *bm fail* al-maklum la cuti. aku nak study tapi tadak hati, so daripada aku dok merabun online fesbuk doplohpat jam sampai tak tido malam mata lebam, aku tekad merajinkan diri menjahit dan membuat macam2 benda guna kain felt. korang tau tak? perempuan mesti ramai yg tau. ^^
Aku minat giler dan giler minat dekat kain felt ni. kalau korang spesis yg berseni kretip, macam2 korang boleh buat guna kain ni. kad anniversary, keychain, teddy bear, cekak, brooch, headband, dompet, and so on. 
ni keychain aku sangkut kat handbag. bunga-bunga lebiuu  tu. suweeettt tak akuh? hahaha. puihh
penanda buku. lebiu  lagik. haha.  
cekak bunga kembang semangkuk. petang2 jenjalan depan rumah semua jiran aku pakat pandang. aku tau ada yg jeles, ada yg terpikat. kah~ kah~ 

manik tu aku jahit serabai sikit. okay la. fine, serabai banyak. =..='
beg ni aku jahit siap dengan zip. senang nak simpan duit syiling utk laundry baju. heh~ heh~ 
lagi satu cekak bunga. asyik2 biru, boring betoi kan. =..=' 
aku jugak buatkan ''sleeping bag'' untuk henpon aku. HAHA. simple jep~
brooch reben-reben. >.< aku tempek kat beg. comey jep. heee
satu-satunya cekak reben. keh~ keh~ buruk gilerrr. -,-'

Tapi ekceli benda ni agak mengisi masa lapang dan berfaedah la jugak. hek~ haritu aku pergi Plaza Alam Sentral, brooch bunga felt harga 3,4 hingget! dah la kicik cekonet je. baik aku buat sendiri, jimat duit. $__$  
Minggu lepas aku balik kampung, saja nak belagak pakai cekak bunga-bunga tu. lastnye habeh semua nak..makcik aku nak cekak, jiran makcik pun nak jugak, sedara makcik, opah makcik, moyang  makcik dan kawan makcik segala bagai. huh, aku nak benti belajar bukak kedai la macam ni. HAHA. tipu je.  

P/s : aku selalu usha blog ni curik idea. dia ada jual kain felt n barang2 hiasan, nak order siap pun boleh. =D 

Terima kasih baca ^^

54 comments:

tya omar said...

kalau nak order boleh tak??? serious nak sgt sleeping bag tu. cute sgt.

Pocket said...

sila buat benda ni bebanyak n gi letak kat kedai kedai aksesori:D
ngan harga yang berpatutan, sure orang beli punyer lah! :D

sekarang ni semangan nak berbisnes
harus dipupuk dikalangan anak muda
(Macam pesanan kidmat masarakat jer kan)
barulah masa depan akan gemilang sikit :D

Muhammad Amirulhazim Alias said...

Hebat dah dia ni, kek pandai buat, jahit pun pandai, haha. hebat hebat

putryteya said...

pandainya menjahit .(: comel pulak tu ,. bukan setakat moyang pun nak . .. teya pun NAK satu .

look before you leap said...

ain..ekin nk jugakk bolehh??ekin balik isnin nie..so how???

Fida said...

ainur soo cutee...kaye lahh lepas nie..haha

محمد رازيق said...

nice. kreatif yer . boleh buat bisnes ni.jmput bc entri PUTUS CINTA:

Fendy said...

kreatif..teruskan usaha...InsyaAllah

ILA HonEyBuNNy said...

adehhh.asal comeii sgt neh..

suka betoii warna warni neh..hehhe
camat tahun abru...;)

iszieylyanziy said...

wah,,cantik laa,,,xnak buat give away ke,,hehe :)

YongAtira said...

Comel sangat !! saya suka . saya suka !!

zati embong said...

hahaha.tp serius comel la!org2 yg berseni je leh buat tau.

ramai eh makcik2 yg nak? jat nk jd mkcik gak la.haha.sbb nak gak!hihi

✿Dear Yayah✿ said...

@tya omar :

tya pergi gombak kan? acane nak bagi? hehe. post?

✿Dear Yayah✿ said...

Pocket :

hahaha..xde masa pun nak buat byk2..utk diri sndiri bleh le..

✿Dear Yayah✿ said...

Muhammad Amirulhazim Alias :

tengkiuuu am. kerana diriku begitu berharga~ *tetibe*

✿Dear Yayah✿ said...

putryteya :

nak? bagi cokelat snickers dulu. heheh

✿Dear Yayah✿ said...

look before you leap :

amboihh, nak saje cik ekin kite ni. haha

✿Dear Yayah✿ said...

Fida :

kaya la sgt! haha. penat wuh

✿Dear Yayah✿ said...

محمد رازيق :

hehe, tengs n insya ALlah

✿Dear Yayah✿ said...

Fendy :

tengkiuuuuu ^^

✿Dear Yayah✿ said...

ILA HonEyBuNNy :

sebab tuannye comey. hehe

selamat myambut 2012 :)

✿Dear Yayah✿ said...

iszieylyanziy :

insya Allah..:))

✿Dear Yayah✿ said...

YongAtira :

saya pun!! saya pun!! hehhe

✿Dear Yayah✿ said...

zati embong :

haha..dan2 semua nak jadi makcik ain nih..haha

tya omar said...

klo gtu fb yayah apa? nanti tya add. then, baru kita discuss. amacam??

fadh leyanie said...

ain,boleh buatkan stokin pakai kain felt ni tak.haha
semuanya kreatif plus cantik2 belaka.:P

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

comel2 jerkk... kreatif laa..

teyn teyn said...

nanti kasik kite satu . nak comel2 . ehehehe

Juliet_iRa~" said...

wahh comel sgt semuanya..:)

kreatif2..heee

happy new year..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak . sangat sweet . mintak satu bole . haha :)

Noraim said...

ok lah not bad. ada seni buat benda2 gini. kalau dpt kat sy lingkup. haha.

first time singgah blog neh :)
minat cerita dear yayah eh? sy pun! :)

teman-bicara said...

memang kreatif dan comel...

Nelly The Strange said...

wah ... rajinnya ..

apa2 pun , gud luck ^^

hoyahadis said...

wah..kretip..akk jelez nih..akk pun teringin nk buat..kt mne nk bli kain felt selain online..kat kedai runcit kompem takde..he..he..kt kedai kain ade jual ke ain..

msredcheesecake said...

Kalau akak kretip boleh la join jahit2 ni... Tapi kalau akak jahit, nak buat bunga mesti jadi kambing....ngehehee.... Cute la....

Finaz Jaafar said...

1. tak tau ini namanya kain felt..**noob

2. sangat kagum sebab kamu boleh buat benda2 ni..pelbagai dan kreatif kot ! cun laaa

3. eh bak mai satu..hadiah kan lah saya..harharhar =P

dhiera said...

rajin ye mengerjakan felt ni~ nak satu boleh?

littledolphin said...

saya perempuan dan saya baru sahaja mengetahui tentang kewujudan kain felt ini :0

terima kasih kawan atas kesedaran ini..

ohh sedihnya baru tahu! T.T

sLpmEpLz™ said...

ramai kawan2 buat benda ni. nak wat gak tp xkretip huhu gudluck :)

p/s: shoutmix xbayar bil ke? ekekeke

✿Dear Yayah✿ said...

tya omar :

fb kat sebelah kanan tu :)

✿Dear Yayah✿ said...

fadh leyanie :

hahaha..terkoyak la kalau buek stokin. :P

✿Dear Yayah✿ said...

C.M.A @ CikMoonAdnan :

hehe..thanks kak :)

✿Dear Yayah✿ said...

teyn teyn :

hehe..nak? bak singgit. haha *gaya upin ipin*

✿Dear Yayah✿ said...

Juliet_iRa~" :

tengkiuuuu ^^

happy new year jugak

✿Dear Yayah✿ said...

::ini belog saya . cinta hati saya::

mintak jela, tapi tak konpem la leh bagi ke idak. hahaha

✿Dear Yayah✿ said...

Noraim :

thankss ^^

saya pernah baca masa zaman sekolah dulu2. heee

✿Dear Yayah✿ said...

teman-bicara :

tengkiuuuuuuu ^^

✿Dear Yayah✿ said...

Nelly The Strange :

thanks nelly :))

✿Dear Yayah✿ said...

hoyahadis :

saya tak sure la kak, sebab akak sedara yg belikan. huhu, nanti saya tanyakan ye :)

✿Dear Yayah✿ said...

msredcheesecake :

kambing kak??? overnye. hahahaha

thankss :)

✿Dear Yayah✿ said...

Finaz Jaafar :

hehehe, skang dah tau kan?

thanks :)

nak mai dtg rumah. hehehe

✿Dear Yayah✿ said...

dhiera :

nak? meh dtg rumah. heeee

✿Dear Yayah✿ said...

littledolphin :

hahahaha. adehh...takpa2..masih belum terlambat utk tahu..hahaha

✿Dear Yayah✿ said...

sLpmEpLz™ :

thanks ^^

hahahaha..entoh la..die majok gn saya kut. haha