klik klik !

25 December 2011

Sepanjang hari di 25 disember 2011..

HYE YAYAH !

Harini best sangat-sangat! pagi tadi aku and the geng buat gathering di kepsi Batu Gajah. seronok sangat dapat jumpa balik setelah limablas tahun tak jumpa diorang! *auta*

Kiteorang buat kepsi tu macam bapak kami yg punya. gelak tak hingat dunia, tepuk-tepuk, hentak-hentak meja lagi masa dok hangat bercerita. ada yang sampai jatuh tergolek kerusi meja semua sebab gelak over sangat. ada jugak yg sampai kene panggil ambulans pi hospital sebab semput. semua orang dalam kepsi ternganga menonton aksi kami. femes sekejap~ ehem.

Ekin tersenyum and Kinah tergelak
bacaan doa oleh Nad. hihihi XD
baru habeh baca doa tapi wedges & krushers aku dah tinggal separuh. haha. aku makan dulu sebab lapar sgt dari pagi simpan perut. T.T
Hidayah dan Liyana. (si kembar yg beranak lain2 taun)
with LOVE, ekin cun dan budak comel. HAHA. tak malu.
Aisyah, Ekin, Nad dan..dan..emm tanak perasan lagi dah. lala~

Lepeh tu kami terus jenjalan guna kaki untuk mencuci mata. alhamdulillah rezeki, ternampak sale kasut dilelong 3 pasang 5 hingget! HAHAHA. teruja aku dan Ekin beli kononnya nak pakai dalam bilik la, dekat rumah la, dalam jamban la..bla bla 

muka sakai sambil promote kasut. lelong~ lelong~ 
mana nak dapat 6pasang seploh hingget kan. XD 

Selepeh membeli dan belah, kiteorang bertenggek dekat taman kanak-kanak. 

Kinah berjongkang-jongket 
Nad yg sopan. hikhik XD 

Lepas pueh main kejar-kejar, nyorok-nyorok dan sebagainya. kami pun pulang ke rumah dalam pukul 4 lebih cenggitu. tetiba lepeh asar, mami dan dedi pulak ajak keluar. adeh....

Kiteorang pergi beli barang sekolah anak-anak, *anak? O.o * makluman, semua adik-adik aku dapat kasut sekolah baru. eh, aku nak jugak kasut universiti baru! T__T

Mula-mula ibu cakap tak boleh sebab baru berape bulan lepas aku dah beli. tapi setelah aku buat drama melayu mengisahkan kasut aku yg tapaknya dah menggerutu kehausan akhirnya dapat jugak. 

RM19.90 je. MURAH gilerrrrrrr! konpem aku pakai sebulan dah jahanam. haha. takpe, duit elaun semester 3 nanti ada. kahkahkah =D *gelak keji* 

Lepas tu pergi celebrate birthday Ila yg dah terlewat tiga hari. kesian dia. MUAHAHA! Ila nak pergi makan dekat Simpang Tiga, restoran makanan Padang tu. dia suka sebab pelayan Indon kat sana ganteng. haha. gatai
Lepas tu ingatkan nak balik terus, tiba-tiba abah masuk Jaya Jusco. rupa-rupanya ibu pulak merengek buat drama bersiri Indon kata handbag dia dah buruk. 

Melancong dari Esprit ke Carlo Rino ke Guess ke Fossil dan ke serata kedai di Jusco tapi satu pun Ibu tak berkenan. penat lutut dan betis dan buku lali aku berjalan follow ibu. lastnye patah balik masuk Guess, aku yang pilihkan dan nasib baik ibu suka. ALHAMDULILLAH YA ALLAH! hahaha. kalau tak, lepeh ni pakai kerusi roda la aku. =P
Lepeh tu, kiteorang lalu depan kedai Watatime, terus la aku buat drama keling bercerita kisah jam tangan aku tercicir masa dalam train ETS on the way nak balik UIA haritu. aku tak sedar bila, tiba-tiba je zapppp! dah hilang. *over* dah la dari form1 aku pakai jam tu, sayang sangat. abah bagi lepeh dapat result UPSR pulak tu. sobsobs. T.T
So, abah belikan la aku jam. jenama yg sama macam jam lama yg aku hilang. disebabkan birthday Ila, abah belikan lah sekali untuk dia. lagipun, muka Ila dah jebik mencuka macam jeruk peram setahun. menyampah~ udah ler jam dia sejibik macam jam aku! warna je berbeza. adeh........perlu ke sama? sakit trachea dan paru-paru aku. =..=' 

semua sama. ohh tidak! tidak! 

Kebetulan masa ni ada sale. beli satu FREE satu weh! so, abah just bayar RM200++ untuk dua jam tangan! memang berbaloi~ *promote*

Lepas tu, adik lelaki aku; Hafiz mula memberontak tak pueh hati. dan akhirnya abah belikan dia kasut bola untuk menutup mulutnya yg tak henti-henti merungut kedengkian yg penuh hasad dengki tu. ciss

Namun, tiba-tiba muncul lagi seorang anak lelaki abah yang tak pueh hati. muka masam mintak perhatian kerana sejak tadi dia tidak dihiraukan. abah terlupa yg dia ada anak lelaki sorang lagi. HAHAHA. lastnye ibu belikan dia boxer beberapa helai. kesian..kah! kah! kah! namun, disertai dengan mas kawen seratos hingget supaya adil la sikit. heh
Tapi, ada sorang je yg bagus, adik bongsu aku; Ammar. ibu belikan dia eskrem RM1.50 dekat McDonald  terus dia sengih macam patong McDonald tu tayang muka pueh hati. 

Ibu kata, "kan bagus kalau anak-anak ibu yg lain tu macam adik Ammar.."  =..=' 


Terima kasih baca! :)

37 comments:

Muhammad Amirulhazim Alias said...

Sakan!

✿Dear Yayah✿ said...

@Muhammad Amirulhazim Alias :

hehe..best ^^

putryteya said...

amboi2 , bestnye die , shopping ! (: sumpah jeles

fieyqaqyla said...

'dia suka sebab pelayan Indon kat sana ganteng. haha. gatai'..??!!

ehem2..!!

nak penampor??!!
haha..

-_-'

✿Dear Yayah✿ said...

@putryteya :

hehehe..jgn jeles :D

✿Dear Yayah✿ said...

@fieyqaqyla :

muahahaha! memg pun

masyitah*azzahra* said...

sedih x dpt joinnn...huuuu

ILA HonEyBuNNy said...

amboi3...

macam beli...hehhe..ne buat lapar KFC neh...wakkakak

✿Dear Yayah✿ said...

@masyitah*azzahra* :

xde rezeki syita..lain kali join ek..:)

✿Dear Yayah✿ said...

@ILA HonEyBuNNy :

hehe..shopping sakan..:D

teyn teyn said...

bkn maen shopping eaaaa..

tya omar said...

kita nampak helmet ats meja KFC!! haha

Azza Rynna said...

bestnye lepaking dengan kawan2...waaaa~rindu kawan lah T_T

Abg Stalker said...

ammar jgk yg bgs.1.50 menjadi idaman kalbu.hahaha..ehem,bdk comel..i terpikat la dgn lesung batu u. ;)

zati embong said...

wahh ni betul2 shopping nih.

Cik Kiena said...

hahahhahahahahha..
conok.. rugi sape yg x joinn...
perhhhhhhh..
nyummm..nyumm

✿Dear Yayah✿ said...

@teyn teyn :

hehe..sekali sekala kak..:)

✿Dear Yayah✿ said...

@tya omar :

HAHAHA. helmet sapa la tu~

✿Dear Yayah✿ said...

@Azza Rynna :

buat la gathering dgn kawan2 ^^

✿Dear Yayah✿ said...

@Abg Stalker :

kan? tapi kakak ammar pun bagus. heh

lesung batu limited edition ni. :D

✿Dear Yayah✿ said...

@zati embong :

memang betol2..tadak tipu2 punya..hahaha

✿Dear Yayah✿ said...

@Cik Kiena :

kan? kan? rugi la org2 yg xjoin tu..muahaha

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waaa...kemain lagi enjoy :)

✿Dear Yayah✿ said...

@C.M.A @ CikMoonAdnan :

haha..akak pun enjoy kemain..:D

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

nyum2 sedapnya kfc :D

BeloG MTT said...

Wahh ! Bestnya. :)

fadh leyanie said...

kemain p kepsi Batu Gajah,brapa jam lepak sana?mesti lama..
comel adik berspek besar :P

look before you leap said...

wahh..sonok jenjalan ngn korang..btw ekin xpat g taman tuh pon..xjak..smpai hati:( huhuhu

✿Dear Yayah✿ said...

@Muhammad Saiazuan Norhalik :

nyum3..memang sedappp..1st time mkn..kahkah

✿Dear Yayah✿ said...

@BeloG MTT :

wahh! best sgt! heheh

✿Dear Yayah✿ said...

@fadh leyanie :

ada la dlm 3hari 2mlm lepak sana.

spek ibu tu. HAHA

✿Dear Yayah✿ said...

@look before you leap :

xrancg pun nak g taman tu ekin. huuu :(

محمد رازيق said...

wah, jalan sakan! hehe.. salam kenal-kenalan :)

msredcheesecake said...

Tunggu ammar sama besar dgn kakaknya skang...hhheee...

✿Dear Yayah✿ said...

محمد رازيق :

salam pkenalan ^^

✿Dear Yayah✿ said...

@msredcheesecake :

HAHAHA. tau takpe!

Juliet_iRa~" said...

wahhh bestnyaaa hee..

mmg penuh 1 hari bjalan n shopping ek!