klik klik !

04 April 2011

Keputusan muktamad ! LAW atau MEDIC ?

HYE YAYAH !

Hari ini last day untuk isi UPU .aku dah 3kali kemaskini means takleh bukak dah .nasib baik Ayen bagitahu .rupanya hari ini boleh bukak lagi .last chance .huhu .tengs Ayen :)


So ,pilihan muktamad aku say no to Mesir .haha .selepas beristikarah selama beberapa purnama (bape hari je ,huhu) mimpi-ku tidak memberikan sebarang petunjuk kerana setiap hari tidur mimpi berada di istana dan aku sebagai puteri yang menantikan putera raja yang kachak bergaya .yeahh ,tak lain tak bukan ialah SHAHEIZY SAM ! fuhh ,pengsan dibuatnya~
Um umm ,so ,ain mgikut gerak hati yang terasa sedikit berat untuk ke mesir & bergelar Dr.ainnur .ecehh cehh .so ,abah dengan hati yang lapang (kut lah) setuju aku memilih ipta tempatan yang terchinta .aku buat pilihan berdasarkan pemerhatian senior2 .huhu .-,-'


1st target : abang Khidir yang belajar medic di ireland .ini masa ber-inbox dgn abg khidir pasal course perubatan :

Pesanan-pesanan daripada abang khidir yang jelas menunjukkan die org educated kan :)


Then ,beralih kepada info mengenai kejuruteraan & undang-undang .*bidang-bidang yang dicadangkan oleh orang-orang sekeliling .hehe .


Tapi ,aku terpengaruh sikit dengan budak sorang ni .hehe .terus tanye kat Shazmiey  ni difesbuk .
And alangkah lucunya bila die cakap actually die bukan budak LAW pun .cehh ,cakap macam ambik .hehe .


Tapi ,die ade suggest aku tanya pada abang and kakak merangkap kawan die yang ambil LAW .seorang dekat UIA ,seorang lagi dekat UITM .so ,dua-due manusia ni aku terjah untuk dapat info pasal LAW .


Terima kasih kepada Shafiq Hafizi & Cik Purple. (jangan add fesbuk Shafiq ,die tak approve stranger .beria betui~ tapi approve jugak aku lastnye .haha)
Plus ,sebab sokongan kuat daripada abah & pakcik leen sekeluarga .mereka cadang aku ambil LAW .pakcik leen kata apply je UIA dulu kalau kene reject  tak dapat ,dia nak  tolong sebab kenal orang atasan kat UIA tu .kihkih .nasib baik ade kabel .haha


So ,keputusan muktamad : AIN AKAN PILIH LAW .

Doakan aku ye...takut~ huhu .itulah sebab utama kenapa aku masuk kelas kat ILTI .sebab Shafiq cakap course LAW ,MUET kene band4 .fuhhlamakk kau .haha .so ,lebih baik aku ambil langkah awal sebelum kene repeat MUET macam Shafiq .upss~ hehe .sengaja tercakap la .


Harap-harap dapatlah tawaran untuk LAW .aminn~
------------------------------------------------------------------------------------
terima kasih sudi baca ^^
------------------------------------------------------------------------------------

30 comments:

syaimz said...

i hope thats the best decision (:

Ainnur Afiffah :) said...

huhu .yeahh .same goes to me .i hope so .thank you syaimz ;)

Le Jr. said...

LAW jugak jadi mangsa..
swizbook
Planet Wan

Ainnur Afiffah :) said...

ape pulak mangsa ,bertuah LAW tu..haha

Qamarul said...

wahhh empat2 pilih law tue..

huhu wat laa pilihan yg tepat yer..

sbb saye dari minat medic tukar food technology n now tukar civil eng..

huhu bazer masa setahun tau sbb tak tau hala tuju..
n now mmg dah nampak future saye kat civil eng. since now im a contractr..

Syat0za Zai said...

shazmiey? macam kenal!!! *mmg kenal pun >_<"

Ainnur Afiffah :) said...

banyak nye perubahan awk tukar .huhu .umm ,ala..ni yg berbelah bagi balik ni .hehe


nampak sgt tak tetap pndirian .hihi .


sy yakin gn kputusan ni .insya Allah .:)

Ainnur Afiffah :) said...

syatoza zai :kau kenal die dik ?abg angkt ke ?kihkih .

Syat0za Zai said...

ceyhh, org dah lama dalam blogging, msetilah kenal..haha

Ainnur Afiffah :) said...

SyatOza Zai :yela ,akak lupe kau kan femes blogger .-,-'

Syat0za Zai said...

==" bukan femes.. lame lah =__=" akak ni..haihh~

Ainnur Afiffah :) said...

Syat0za zai : alala ,humble pulakk .betui lah :)

Aya Amaya said...

law also is a tough one. adik da tnye ke sesiapa yg amek law?

semoga jujur, elakkan rasuah, tegakkan kebenaran. amanah itu berat. wish u all d best! :)

masyitah*azzahra* said...

oitt.....mak aihhh....best tu berinbox dgn abg kidir......satu perkare yg aku segan nk buat...hahaha...wahh....best tu...mmg educated pown..,...tgkle ayt die...wahh...aku boleh bygkn die ckp mnde yg die tulis tu...dahle byk die taip....mak aihh ainnur....all the best...aku sntiase mndoakn yg terbaik for my lovely fren....aku ambek syariah....tapi yg pnting kmu dh berinbox dgn abg kidir..hahaha...klo aku berinbox dgn abg kidir le....hehehe...x boleh bygkn....akula org palin bahagie..keh2...

masyitah*azzahra* said...

aiinur...selepas buat solat istikharah....jaga adab2 tidur ainnur..klo kite x dpt alamat dr mimpi..kite akn dpt dgn care lain..cth..kite bgn dr tidur esok harinye..kite rase tng..itu petande yg baik....klo kite bgn..kite rase still konfius dgn mnde yg istikharahkn tu..itu alamat yg buruk...

Nurfazilah Cipa said...

gudluck yep!:)

Ainnur Afiffah :) said...

Aya Amaya : dah kak ,2org sy tanye .seorg amek civil ,sorang lagi syariah :)

Ainnur Afiffah :) said...

masyitah : hehe ,kite ber-inbox dgn abg khidir ade sebab .kite takut nak buat kputusan time tu .kite takde pgalaman kan .so ,sbb tu kite tanye pndpt senior2 .tengs syita .i wish u all the best too :)


umm ,kite dah yakin gn kputusan kite ni .insya ALlah ,doakan kite tau :)

Ainnur Afiffah :) said...

Nurfazilah Cipa : thank you dear :)

Raji berkata said...

woahhh bgus2 kau buat pilihan yg tepat ;D
the rest serahkan kt Allah kte berdoa jer agar kau terpilih
amin..

Ainnur Afiffah :) said...

Raji : thank you raji .lega aku dengar kau cakap pilihan aku tepat .hehe :)

Shazmiey Abdurahman said...

hahaha!! tapi aku memang setuju amek law..hihihi.. err, ok dak budak bedua tu? :)

Ainnur Afiffah :) said...

okeyy .terbaik dari ladang lah shazmiey .tengs .hihi

Azroy Bin Kassim said...

baa~ CAK!!

kalau dpt nnty belaja ler elok².. jgn bercintan lak.. hehehe

Ainnur Afiffah :) said...

@azroy : takmau la bercinta2 .kawen je terus nt.hikhik .ngee~

aiman rashidd said...

LAWWWWW ??

huhu okeh , try yeah :)

goodluck !!

Ainnur Afiffah :) said...

hehe ,nape dgn LAW ?

wish me luck k ?

thank you aiman ^^

aiman rashidd said...

yeahhhh bagus lah :) huhu okeh goodluck !! amiN

Ainnur Afiffah :) said...

@aiman : macehh...^^
aminn :)

Ainnur Afiffah :) said...

@aiman : gudluck awk jugak ^^