klik klik !

29 November 2011

Menyesal aku masuk UIA!!

HYE YAYAH !

Tajuk cam bangang je kan? apekejadahnye rasa menyesal masuk universiti. haha. sebenarnya kisah ini berkenaan dengan result sem 1 aku haritu. aku kan masuk semester 2 yakni short sem untuk meng-repeat subjek omputeh yg aku failed tu. penyebab yang menyebabkan aku fail adalah disebabkan writing sebab dapat band 4 je. roommate aku recheck so, aku pun recheck la writing aku. sepatutnya keputusan recheck tu keluar tujohblas haribulan tapi baru minggu lepas madam panggil bagitau aku berjaya memboloskan diri dari level 5 ni. =..=' *applause sambil terkembang-kembang hidong*


Madam tu eksaited je nak bagitau yang aku PASS sebab memang jarang sangat budak yg recheck ni nak berubah markah. padahal aku sebenarnya saje je gatai nak perabih tigaploh hinggit tu untuk recheck sebab roomate aku pun buat. tak sangka pulak rezeki aku kan markah tu berubah. alhamdulillah syukur~

Tapi masalahnya, dah empat minggu aku hidop menternak lemak kat uia ni makan, tido, makan, tido tetiba dengan segala hormatnya suruh aku balik macam tu je? kalau bagitau awal2 haritu takpe la. ponek aih aku belajar omputeh walaupun kejap je yang selebihnya makan, tido. dah la kelas sikit. habeh duit elaun aku guna untuk tampung nafkah nafsu makan aku ni. kalau dok rumah kan dah makan free. haih, duit duit.  $__$

Memang la tak rugi belajar kan. tapi, kelas 3,4 jam je sehari. doploh jam selebihnya memang majoriti tido la kan. ape nak jadi la anak dara pakcik rosdy ni. memang betoi la cakap bapak aku tadak sapa nak masok minang aku. okay fine, memang aku tanak kawen pun!! puihh~ #eh eh..jap nak pikir balik. =..='


Imagine bila aku balik rumah? mesti meroyan-sawan-gila-babi roommate aku sorang2 dalam bilik bila aku yelek tadak. kami dah janji sehidop tak mati nak pulun habis-habisan sehingga ketitisan peluh haprak basah ketiak untuk dapatkan exempted. so, ringanlah sikit beban aku next semester sebab tak payah attend kelas omputeh tu dah kan. tapi nampaknya, impian mahligai istana chenta kami telah musnah angkara orang ketiga (madam) kerana aku telah dihalau dari short semester ni. so, jumaat ni dedi and mami datang hambek. taun depan baru start semester 3. huhuh



Amende tah madam tu suruh aku balik rumah baca sampai bertongkat mata novel omputeh banyak2. haih, sorry to say la kan..but ai ni pembaca tegar novel melayu je okay, especeli novel Hlovate. muahaha. omputeh2 ni harapkan newspaper jela yg ai baca. puihh puihh~

MOOD : kecewa-sedih-hancur-berkecai-musnah-patah hati macam masa malaysia lawan bahrain haritu. =..='
  
Terima kasih baca!

24 comments:

Muhammad Amirulhazim Alias said...

hahahaha . tahniah2 ! kesian pun ada

Prof...! said...

xyah la blik, stay ja

shahjiehan said...

tahniah... luluss!

Abg Stalker said...

ok da PASS dgn jayanya kn. :D tahniah,alhamdulillah.kirim salam roomate ye ;)

✿Dear Yayah✿ said...

@Muhammad Amirulhazim Alias :

huhu. memg patut dikesiankan kan?? T.T

nak exempted...:(

mira maisara said...

syukuran...

fadh leyanie said...

fuh..cuak baca tajuk entry,,boleh la lek2 kat rumah lepas ni merehatkan minda.skype saja dgn roommate :P

masyitah*azzahra* said...

bolehla..kte jumpe ainn......hehehehe.....suke2....

Bapak said...

tahniah! balik umah, rehat cukup2, sem depan kena ambik core courses pulak kan? heheh...

sergeant keroro said...

haha, nasib baik berubah markah. alhamdulillah :)

ayen : said...

wahh ... meletop la !! :P

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmmm xsempat nak tgk aksi menarik jaringan gol malaysia...huhu~

✿Dear Yayah✿ said...

@Prof...! :

nak buat cemane..huhu

✿Dear Yayah✿ said...

@shahjiehan :

alhamdulillah :)

✿Dear Yayah✿ said...

@Abg Stalker :

wokeyhhh ^^

macehhhh ek

✿Dear Yayah✿ said...

@mira maisara :

alhamdulillah..:)

✿Dear Yayah✿ said...

@fadh leyanie :

tula pasai..heheheh

✿Dear Yayah✿ said...

@masyitah*azzahra* :

yeay yeay ^^

jum dating jm?

✿Dear Yayah✿ said...

@Bapak :

hehehehe..ha'ah..thanks :)

✿Dear Yayah✿ said...

@sergeant keroro :

alhamdulillah. nasib baik kan. hee

✿Dear Yayah✿ said...

@ayen :

hape yg meletop hoi? hahaha

✿Dear Yayah✿ said...

@C.M.A @ CikMoonAdnan :

nape akak xtengok? =P

qatrunnada said...

hlovate,,~bacalah...

✿Dear Yayah✿ said...

@qatrunnada :

kan? best kan? hehe