klik klik !

06 November 2011

Jangan kita jadik korban sudah..

HYE YAYAH !

Bersemperna hari raya aidilfitri eh aidiladha ni, aku doakan kesejahteraan untuk semua umat islam. semoga semuanya sentiasa dibawah rahmat dan hidayah Allah, semoga semuanya semakin kuat beribadah dan semoga semua semakin dekat dengan Allah dengan pengorbanan lillahitaala. Amin!

eksaited gile terpilih dalam top5 yg kene korban esok. =P

Mungkin, ada yg korbankan kerja nak sambut raya walaupun kalau buat overtime masa cuti ni dapat gaji triple, ada yg korbankan perut sebab berpuasa semalam, ada yg korbankan duit tabung sebab nak buat korban. alhamdulillah, dengan niat yg ikhlas semoga kite semua dapat pahala atas pengorbanan masing-masing. =)

Tapi derr, jangan ada yg nak korbankan diri dengan merempit di jalanraya pada hariraya ni sudah. lain la kau tu lembu kobau tu haa..insya-Allah ke syurga. mat rempit yang terkorban-nahas-dijalanraya ni kemana? lu pikir, lu jawab la sendiri..ingatlah orang yg tersayang..keh3 =P
seksi pulak abang lembu ni dalam gelap..=P 

Tapi, siapa yg tak korbankan apa-apa tu, takpe beb takpe..lepeh ni moh le kite korbankan masa yg terlebih berbelog and berfesbuk ni dengan melebihkan amal ibadat pulak ye.

Kalau tadi lepeh solat dah mengaji quran separuh mukasurat, kejap lagi tambah la lagi 5 mukasurat.
kalau sebelum ni baca quran seminggu sekali, lepeh ni baca la hari-hari.
kalau semalam tidur lambat dok ngadap belog dan fesbuk, lepeh ni tidur awai bangun solat tahajud ngadap Allah pulak.
kalau selama ni setiap pagi belanja kawan air teh 'o' ais laici, lepeh ni ape kate belanja makan nasik sekali. hehehe.

Insya-Allah ibadah yg ikhlas ada ganjarannya lagi-lagi bila kita istiqamah dan semoga iman kita juga semakin meningkat. =)
"pintu bas ekspres..copek la terbolah..tolan la den..makan la den..den komponan tak dibuek korban..T.T"
beginilah rintihan si lembooo yg tak terpilih untuk dijadikan korban tahun ni. huhu. takpe bang takpe, cuba lagi taun depan ye? =P

Salam Aidiladha Buat Semua! ^0^  

Thanks sudi baca ^^

34 comments:

ekin.. said...

hehe..wah..seksi sungguh lembu2 tuh,,haha,,selmat hari raya ain..=)

Muhammad Amirulhazim Alias said...

HAHAHAHA . lawak gila kot gambar lembu tu

✿Dear Yayah✿ said...

@ekin..: hehe..selamat hari raya jugak ^^

✿Dear Yayah✿ said...

@Muhammad Amirulhazim Alias :

memang aku saje tangkap gambar lembooo nak bagi hang gelak. :P

smilenajah93 said...

salam aidiladha nana :)
korbankn diri di tmpat yg btul xpe . :)

Muhammad Amirulhazim Alias said...

tahniah , anda berjaya !

| cik azeya | said...

ahaha. comenye gambar last!!

Abg Stalker said...

:)korban cinta blh dikira korban x? :P jgn korban diri sudah.mmg dosa la jwbnya.slmt hr raya aidiladha ain.

Juliet_iRa~" said...

salam aidiladha..:D

amboii pndai lembu tu nk blk kg gak ek..heee

pss : comel kan?meh2 join GA! heee

✿Dear Yayah✿ said...

smilenajah93 :

ye..betul tu betul..selamat hari raya yek :)

✿Dear Yayah✿ said...

@Muhammad Amirulhazim Alias :

terima ksih . cepat la mintak maap ek. :P

✿Dear Yayah✿ said...

@| cik azeya | :

lemboo comei ek? hahaha

✿Dear Yayah✿ said...

@Abg Stalker :

errr..tgk niat la..heheh

selamat hari raya abg..:)

✿Dear Yayah✿ said...

@Juliet_iRa~" :

hehe..ape nak buat, frust tak terpilih. haha

msredcheesecake said...

msred selalu solat dulu sbl buka blog... sebb kalau dah buka blog mmg leka...

ILA HonEyBuNNy said...

insaff baca entry ne....perngatan berguna...;)

salam aidiladha...;)

✿Dear Yayah✿ said...

@msredcheesecake :

alhamdulillah. bagus2. :)

✿Dear Yayah✿ said...

@ILA HonEyBuNNy :

hee..maceh kak :)

dhiera said...

salam aidiladha yayah~ saya korban cuti sebab kena kerja harini!

Anonymous said...

pandai lembu tu naik bas..^__^

✿Dear Yayah✿ said...

@dhiera :

hehe..sabar kak..:)

✿Dear Yayah✿ said...

@Anonymous :

tengok la tuan lembunye. muahahaha

Bapak said...

Selamat Aidiladha!

hoyahadis said...

adakah lembu tu nk melarikn diri dgn mnaiki bas..ha..ha..lawak la gambar..

maCy said...

samat ari raya dari saye yg berkorban ta balik raye. wuwuw

fadh leyanie said...

salam aidiladha,,sedih ha dengar berita ada yang terkorban waktu aidiladha..

Finaz Jaafar said...

huhhhh satu kesedaran baca entry ni..btollah..kte patut korbankan something utk yg lbh baik kdg2 kan..tenkiu for reminding =)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak lembu naek bas . selamat hari raya aidil adha ye :)

✿Dear Yayah✿ said...

@Bapak :

selamat hari raya aidiladha. :D

✿Dear Yayah✿ said...

@hoyahadis :

hahaha. ntah la lembu tu. :P

✿Dear Yayah✿ said...

@maCy :

ciannye..heh

✿Dear Yayah✿ said...

@fadh leyanie :

hmmm, ajal bila2 masa menjemput..

✿Dear Yayah✿ said...

@Finaz Jaafar :

betol3..sesame..:)

✿Dear Yayah✿ said...

@::ini belog saya . cinta hati saya::

hallamak..selamat hari raya jugak, :D