klik klik !

06 July 2011

Cara-cara buat roommates anda jadik GILA ! :D

HYE YAYAH !

Disini ada beberapa cara TERBAIKKKK *boboiboy* untuk buat roommates anda jadik GILAA ataupun perkataan lebih santunnya iaitu kurang waras. boleh diamalkan selalu bagi yang banyak masa terbuang dan yang ingin membuang masa. :D 

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bahawa takda orang kat rumah. Unpack segala barang anda & pergi tidur.  

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati  "horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dalam 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama-lama dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg..”

3. Buat-buat terjaga pada tengah malam, jerit kuat-kuat ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 4-5 kali. Kemudian, sambung tidur. Esoknya, kalau dia tanya, pura-pura tak tahu apa yang dia cakap. 


4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”

5. Beli pokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi” sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, “Siot betul ! kalah lagi..”


8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”

10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yang anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.


11. Bila roommate anda balik, berpura-pura tengah cakap telefon. Caci maki dan menjerit dengan sekuat hati kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate yang telefon tadi tu mak dia dan mak dia akan telefon balik nanti.

12. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai yang berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dalam risalah tu. 

13. Bila roommate anda tutup lampu pada sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat-buat muka bodoh dan confused.

14. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member-member sekali sambil makan kacang/popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

15. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…Macam teknik rebonding…”. Sekali-sekala buat masa dia tengah baring.

16. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile roommate terjaga pakat buat tak nampak apa-apa.

17. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok atas katil ada mayat.

KESIAN , TERIMA KASIH. HAHAHA ! :D 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
terima kasih sudi baca entri sengal ni^^
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*copy & paste daripada cfs iium chatting group. hehe.

26 comments:

shahjiehan said...

..

A i n n u r A f i f f a h said...

@Shahjiehan :

apehal nye asek dot dot je?

speechless dari semalam lagikk.

haha. :D

puteraduyong said...

waaa...saiko nih...

A i n n u r A f i f f a h said...

@puteraduyong :

hehehe.. :D

Asyieq-iN Rkey said...

cam penah bace entry nie...hehe

A i n n u r A f i f f a h said...

@Asyieq-iN Rkey :

kan dah bagitau copy paste je. :)

papamaricano said...

hhehehe....menarik.....

jangan lupa lawat blog sy..then tolong komen skali k...

http://unlockblogz.blogspot.com/2011/07/segmen-blogundi-datin-tyka.html?showComment=1309945477593#c137519888387762449

syErAh said...

xsnggup ade housemate camtu...hahaxD

belogkiter said...

Nasib baik... bukan roomate ngan yayah ni.. memang akak bungkus balik kampaung terus

A i n n u r A f i f f a h said...

@papamaricano :

maceehhhhhhhhhhhhhh ^^

A i n n u r A f i f f a h said...

@syErAh :

haha.. best ape.. :P

A i n n u r A f i f f a h said...

@belogkiter :

haha.. rilex la kak.. setakat sakit jiwe je.. xmati pun kalau duk gn ain.. :P

teyn teyn said...

no4 kelakar .. hahaha

amirah anis said...

haha..bgs nye idea... :)

najmi^^ said...

nanti roomate tu suicide..haha

A i n n u r A f i f f a h said...

@teyn teyn :

no4 tu memg ngeekkkkkkkk betui. hahahaha.

A i n n u r A f i f f a h said...

@amirah anis :

hehehe..tula pasai..

A i n n u r A f i f f a h said...

@najmi^^ :

haha..jangan la..sakit mental sudah~ :D

nelly said...

cian roomate !

A i n n u r A f i f f a h said...

@nelly :

hehehehehehe..:D

fieyqaqyla said...

:O

fieyqaqyla said...

:ooooo

fieyqaqyla said...

:ooooo

A i n n u r A f i f f a h said...

@fieyqaqyla :

:) hee~

da'da'da'shida said...

hahahahaa...ske gler this one...like3x... =D

Abang Stalker said...

dua2 di cop gila nti.hahahah

;))