klik klik !

08 February 2011

Hari ini &semalam.

Pagi ini
aku bangun bersama-sama satu harapan
"moga-moga hari ini lebih baik dari semalam"
nafasku hembus
deru kekeluhan jelas kedengaran
apa yang aku sesali?
pastinya apa yang terjadi semalam


Ya Allah
kuatkanlah hati hambaMu ini
agar bisa menghadapi 
ujian & dugaan yang melanda
berikanlah daku ketenangan & kesenangan
agar kegelisahan yang menyelubungi diri 
bisa ditembusi
lantas terhapus bersama-sama 
kebahagiaan mengahadapMu


ku akui
aku tidak setabah atau sekuat mana
aku lemah & begitu mudah dilukai
oleh insan 
yang mungkin dalam hidupku
langsung tiada erti


Kini,awan semakin gelap
hujan
mulai turun membasahi bumi
dan aku
masih disitu berdiri 
dibiar terus ditimpa hujan
agar tidak kelihatan oleh semua
hakikat air mataku yang turun bersama-sama hujan itu
supaya sangkaan mereka
terus menganggapku kuat & tabah
walau pada hakikatnya
dusta disebalik rintihan hujan yang turun


Biarlah aku disitu
sehingga hujan berhenti
sehingga embun mengganti
kerana
pengalaman itu banyak mengajarku
mengenali hakikat kehidupan yang ada pasang surutnya
sejauh mana kesabaran aku menghadapinya
telah mengajarku banyak erti
yang tidak bisa aku cari
selain
dengan mengalaminya sendiri
pengalaman semalam mengajar aku mengahadapi hari ini agar aku bisa menjadi yang lebih baik biarpun aku tak bisa menjadi orang lain selain aku.


~Hasil karya daripada ilham pengalaman hidup~


"kita mungkin tidak boleh berubah menjadi orang lain,
tapi kite boleh berubah menjadi yang lebih baik.":)

No comments: