klik klik !

25 August 2012

Selamat seMinggu Raya!

HYE YAYAH !

AMARAN! AMARAN! 

 entri kali ini banyak berkale merah. saya ulangi M.E.R.A.H. namun harus diingat, entri ini tiada kaitan dgn politik, masalah negara, agama, kaum mahupun warna rumah anda ataupun warna baju raya anda. eh, baju raya aku merah la. 

err.... 

Ok. stop it ainnur.

So....berbalik kepada tajuk kita sebentar tadik. so....kenapa bukan selamat HARI raya? so.....muehehehe. so...sebabnya aku nak wish kat korang serentak seminggu ni celebrate hari raya kemain kan. memang la dah lambat, sebab 6hari yg lepas aku celebrate raya tak hingat apa pun. hilang ingatan terus aku. yg aku ingat baju raya and kasut raya. keh keh keh. merah nyahh~ *tak habeh2. =='

*err jap2, sape taun ni warna merah hatik gak? muehehe.

ammar saje buat muka nak tido bila aku ajak tangkap gambar. cehh =='

SELAMAT MERAYA KAN DIRI ANDA. ^o^

•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•
::: (\_(\ …*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
   *:  (=’ :’) :::taqabbalallahu minna wa minkum:::
•.. (,(”)(”)¤…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸

Anas bin Malik berkata, ada 5 erti Hari Raya yang sebenarnya: 

1. Hari yang dilalui oleh mukmin yang tidak dicatit padanya dosa-dosa.

 
2. Hari yang keluar dari dunia ini (mati) dengan membawa Iman, dapat mengucap dua kalimah syahadah dan   terpelihara dari tipuan Syaitan. 


3. Hari yang dia berjaya menempuh Titian Siratul Mustakim dengan aman, selamat daripada huru, selama Qiamat dan terlepas dari seksaan Malaikat Zabaniah. 


4. Hari yang dia masuk ke dalam Syurga dan aman (terpelihara) daripada Neraka Jahim. 


5. Hari di mana dia dapat melihat Zat Tuhannya.



Yg mana satu hari raya kita? 

wallahu'alam. 
renung-renungkan dan 
selamat beramal! 



Hari Raya kita yg "sebenar" di syurga nanti! ♥ 



...:•♥•.¸¸.•♥.Kullu 'am wa antum bikhair.♥•.¸¸.•♥•.¸:..

raya ke-5 dan 6 di cameron. weee~ >.< 


P/s : jangan lupa puasa sunat! kbai =P



6 comments:

Ibnu Kassim said...

baa~ CAK!!

Merah~ kita sedondon!!

Fida said...

ainnur comeyy ! hehe. aku tak merah. pink sajaa.. haha:D

Dear Yayah said...

Azroy: waaaaaa..sedondon. Hidup merah! Heh

Dear Yayah said...

Fida: pink lg comeiii..hehe

si hensem said...

muke kat gamba last tu .... muke penyayang . oke aq nak muntah :pp

Dear Yayah said...

kan? sgt penyanyang. maceh abg hensem <3

*ok, aku dh muntah